Veelgestelde vragen

Algemeen

  • Download de nieuwe Osseforth rijles app (voor alle Categorieën)

    Snel en gemakkelijk altijd alle lessen op je smartphone voor iedere les categorie!!

    Je krijgt direct een volledig overzicht van alle belangrijke onderdelen zoals:
    - Les afspraken
    - Theoriecursus
    - Simulator planning
    - CBR Examen
    - Voortgang
    - Openstaande facturen
    - Rijschool gegevens

    Tevens ontvang je voor elke afspraak een reminder zodat je nooit je afspraak zult missen.

    De applicatie staat gratis ter beschikking, aan deze applicatie kunnen geen rechten worden ontleend.

    Gratis te downloaden via de volgende link: play.google.com/store/apps/details

  • Hoe hoog is jullie slagingspercentage?

    Het slagingspercentage ligt voor alle categoriëen 10% tot 20% hoger dan het kringgemiddelde. Dit komt door:

    • Professionele en getrainde RIS rij-instructeurs;
    • Deskundige begeleiding;
    • Gebruik van praktijkbegeleidingsboekje en computerondersteunend onderwijs;
    • Aangesloten bij de BOVAG, mijn Camperrijbewijs, samenwerkende motorrijscholen (www.mot.nu), lid LBVI ( samenwerkende rij-instructeursopleidingen), lid LOCN (www.locn.nl) en lid mijnbromfietsrijbewijs.nl.
  • Ik wil een klacht indienen. Waar kan ik dit doen?

    Wanneer je ontevreden bent over (een onderdeel van) onze dienstverlening, dan horen wij dit graag zo spoedig mogelijk. Wij bieden je twee mogelijkheden voor het indienen van een klacht, te weten:

    Neem telefonisch contact op met telefoonnummer: 046 423 1200  of:
    Stuur een e-mail naar frank@osseforth.nl

    Een klacht wordt direct in behandeling genomen en je ontvangt binnen vijf werkdagen van ons een bericht. Klachten worden vertrouwelijk behandeld door de directie van verkeersschool Osseforth.

    Ben je niet tevreden over de afhandeling van je klacht, stuur dan een brief naar:
    Verkeersschool Osseforth T.a.v. Klantenservice - Klachtenafhandeling
    Business Park Stein 165
    6181 MA te Elsloo

    Gaat de klacht over een medewerker van Verkeersschool Osseforth?
    Wanneer je een klacht hebt over jouw rij-instructeur of over een kantoormedewerker dan wordt deze nooit behandeld door deze medewerker! De medewerker waarover de klacht gaat, wordt wel gehoord.

  • Ik wil graag een andere instructeur. Kan dat?

    Dat kan! We hebben meerdere instructeurs in dienst. Variëerend tussen man en vrouw, jong en oud. Een goede rijopleiding begint met een goede klik tussen kandidaat en instructeur.

  • Is een grote rijschool beter dan een kleine rijschool?

    Het voordeel van een grote rijschool is dat er iemand op kantoor aanwezig is die zorg draagt voor de planning, financiele afwikkeling en het inkopen van examens waardoor de instructeur alle aandacht aan de leerling kan geven. Ook gaat er geen tijd verloren van de rijles aan administratieve werkzaamheden.

    Verder heeft een grotere rijschool de mogelijkheid tot vervanging van de instructeur bij ziekte en vakantie. Je kunt kiezen uit 70 verschillende lestijden per week!!

  • Wat moet ik meenemen naar het examen?

    Altijd een legitimatiebewijs. Heb je een theoriecertificaat behaald, neem dit dan ook mee. Heb je al een rijbewijs, neem dit rijbewijs mee.

    Zonder geldige legitimatie en zonder benodigde papieren gaat het examen niet door. De betaalde kosten worden niet door het CBR gerestitueerd.

  • Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

    Je kunt de rijlessen per les betalen, maar ook kun je het lespakket in drie termijnen betalen. Ook is het mogelijk om een gespreide betaling per maand af te spreken.

  • Zijn jullie bij een brancheorganisatie aangesloten?

    Ja, we zijn een driesterrenrijschool van de Bovag. Daarmee behoren we tot de beste verkeersscholen. Verder heeft de BOVAG standaard het BOVAG Garantiefonds, waardoor je als leerling beschermd bent tegen een faillissement van de rijschool. Gaat de aangesloten rijschool failliet, dan keert het garantiefonds de vooruitbetaalde lesgelden en examengelden uit.

8.9

Stel direct
een vraag

We reageren binnen 24uur